Geng GC

Wednesday, April 8, 2009

Ujian Itu Rahmat

.:::.
Mungkin ujian Allah terasa berat, siksa, sakit, sedih, keciwa, hampa...
Jadi buka lah mata hati untuk menerima ujian Nya yang Masa Esa...
.:::.
Aku telah diuji...
Ya Allah, aku bersyukur kerana Kau menunggu sehingga hambamu ini bernafas hidup selama 31 tahun untuk diuji...
.:::.
Dan aku sedang cuba menghadapi ujian Mu dengan sebaik mungkin...
.:::.
Ya Allah, sesugguhnya Kau Masa Pengasih dan Penyayang...
Belum pun habis ujian Mu ini,
Kau telah memberiku Rahmat Mu...
.:::.
Walau pun hambamu ini sering lalai dan lupa,
Kau perlihat kan Rahmat Mu yang sedang menanti...
Berilah aku peluang untuk menikmati Rahmat Mu (andainya ia memang buat ku)...
.:::.
Amin, Ya Rabbal A'lamin
.:::.
.:::.
Wahai Tuhan ku tak layak ke syurga Mu
Namun tak pula aku sanggup ke neraka Mu
Ampunkan dosa ku terimalah taubat ku
Sesungguhnya Engkaulah Pengampun dosa-dosa besar
.:::.
Ila hilis tu lilfirdausi ahla
Wala aqwa alnnaril jahim
Fahabblitau batau wafir zunubi
Fainnakarob firul zanbi azim
.:::.
Dosa-dosaku bagaikan pepasir di pantai
Dengan rahmat Mu ampunkan daku Oh Tuhan ku
Wahai Tuhan selamatkan kami ini
Dari segala kejahatan dan kecelakaan
Kami takut kami harap kepada Mu
Suburkanlah cinta kami kepada Mu
.:::.
Akulah hamba yang mengharap belas dari Mu
.:::.

3 comments:

RinaRiz said...

salam babe... ujian ape ni? mesti sini kita kongsikongsikongsini :p

GC said...

salam babe,
mlm sabtu 4hb aritu, kereta kami spin 360' twice lepas langgar lopak air ((sebaik x ..tut..))
aku blum bule nak cerita sgt la sbb still fobia...bila aku cerita mesti aku teringat balik...
esok genap seminggu...haahhh...kan..kan aku dh kata...aku dh teringat balik dah (! _ !)
apa2 pun mekaseh sbb tanyer... ada gak org yg perasan aku tgh 'bersemosi' skrg ni..
muahhh...muaaahhhhh..!

RinaRiz said...

babe...tulah namanya kawan... :p

semoga cepat2 semangat ko pulih...caiyok!

><(((:>GC<:)))><