Geng GC

Wednesday, September 1, 2010

Si LOLA

Malam tadi buat pertama kali aku tidur tak lena... di sebabkan ada makhluk lain dalam rumah yang mungkin akan bertindak di luar jangkaan.
Bukan nya apa, ini kali pertama dalam hidup... aku terbuka pintu hati nak bertanggungjawab untuk pelihara haiwan. Walaupun dia bukan hak mutlak, aku cuma jaga nya untuk sementara waktu.
Dalam otak ni, paling lama seminggu... kalau dia buat hal, 3 hari je lepas tu aku pulang kan balik pada tuan nya. So far alhamdulillah, tak meragam.

Nama dia LOLA, si arnab kelabu. Kalau tengok betul2 macam keldai pun ada jugak muka dia. Tapi dia tetap arnab.





Pagi2 aku dah bangun cari LOLA dulu.. bersih kan sisa-sisa buangan dia lepas tu top-up makan minum dia. Harap2 cukup lah bekalan tu sampai aku balik kerja petang ni.

Malam ni dengan esok belum tau lagi, macam mana lah hidup aku dengan LOLA ;D

2 comments:

raiz said...

KIUT SI LOLA... tapi, kene btol2 jaga cik arnab ni.. tang bulu tu yang kene tahan sket,, kalu ada asma lagi baik jgn jaga.. I da merasa jaga arnab .. dulu masa kecik2.. banyak ekor.. ada byk reban.. seronok la especially time dia beranak pinak.. kiut giler..

GC said...

betul kata u to.. mmg bulu dia sen-c-tiv tuk org asma..thanks for the 'care'..
wahhh...mesti seronok masa kecik2 tu kan...

><(((:>GC<:)))><