Geng GC

Monday, June 14, 2010

Berita oh Berita (keliru dan hairan..)

Malam semalam aku menonton berita di salah satu saluran tidak berbayar. Ada diberitakan, seorang pelakon komedi terkenal bersama beberapa orang rakan nya telah ditangkap kerana memiliki ganja.

Tiada ada yang pelik dari sudut penyampaian berita. Cuma yang menjadi hairan, wajah pelakon komedi itu tidak dipaparkan dengan jelas. Menjadi persoalan pada aku. Mengapa? atau soalan yang tepat ialah, adakah celebrity di Malaysia mendapat perlindungan dari pendedahan aktiviti ‘gelap’ mereka?

Mungkin anda yang sering mengikuti perkembangan semasa melalui saluran berita TV tahu tentang ahli diplomat dan ahli perniagaan yang terlibat dengan jenayah rasuah, pecah amanah dan sebagainya tidak pula wajah mereka ’diselindungkan’. Pernah juga kes anggota polis yang dituduh mengambil rasuah juga wajah mereka dipaparkan secara terang-terang .

Mengapa tidakan yang sama tidak diberikan kepada ahli diplomat, ahli perniagaan dan angota polis ini?

Mengapa pelakon komedi ini wajah nya ’diselindung’? Apa istimewa nya beliau?

Jika celebrity di Malaysia ini mendapat layanan yang istimewa untuk aktiviti ’gelap’ mereka, mengapa tidak pada semua celebrity?

Anda pasti masih ingat kes anak kepada pelakon veteran Puan Azian, Benji. Dia tidak pula mendapat ’perlindungan’ wajah kan?

Atau mungkin hanya saluran berita yang aku tonton ini sahaja yang begitu. Jika ia, aku tetap persoalankan. Mengapa wajah ’beliau’ tidak dipaparkan dalam semua saluran TV?

Aku masih keliru dan hairan.

No comments:

><(((:>GC<:)))><