Geng GC

Monday, February 23, 2009

Tapi kini aku memilih 'blog'. Kenapa?

...ada orang menulis untuk meluahkan rasa yang terpendam di hati. Ada orang menulis untuk menjadi tatapan kepada orang lain. Ada orang menulis untuk mendapatkan penilaian orang. Dan ada orang menulis untuk mendapatkan 'pulangan atau ganjaran' yang tertentu.

Dahulu nya aku menulis hanya untuk 'diary' yang amat peribadi untuk diri aku. Tak aku benarkan sesiapa pun membaca nya. Namun aku memilih untuk tidak punya diary lagi kerana aku tak mampu untuk membaca semula kenangan yang lebih banyak menyimpan 'air mata'.

Kini hidup aku bahagia tanpa diary. Segala yang aku lalui 'tercetak' di minda dan akan segar di sana selagi mana yang aku mahukan. Aku boleh memilih untuk mengenang saat yang indah atau terus lenyapkan semua peristiwa yang pahit.

Tapi kini aku memilih 'blog'. Kenapa?

No comments:

><(((:>GC<:)))><